تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید؛

ببینید| دوئل یوزپلنگ با شیر نر بر سر ایمپالا

یک یوزپلنگ زمانی که با شکار خود در برابر شیر نر عظیم قرار گرفت صحنه‌ای جذاب از حیات وحش را رقم زد.

ببینید| دوئل یوزپلنگ با شیر نر بر سر ایمپالا

رویداد ۲۴| حسین فلاحی: وحشیانه‌ترین رویداد حیات وحش اخیراً در مانیلتی گیم رزرو آفریقا رخ داده است. جایی که ایمپالای شکار شده توسط یک سگ وحشی توسط یک یوزپلنگ به غنیمت گرفته شد و سپس یوزپلنگ مجبور شد تا آن را به یک شیر نر تقدیم کند.

دین رابینسون با تیم سافاری و مهمانانش این فیلم را ضبط کردند. دین با به اشتراک گذاری جزئیات این رویداد و فیلم خود نوشت:

سگ‌های وحشی اغلب به تنهایی شکار نمی‌کنند، اما این یکی تصمیم گرفت به تنهایی شکار کند. یک یوزپلنگ درآن  نزدیکی سگ را تماشا می‌کرد و متوجه شد که هیچ دوستی ندارد، بنابراین تصمیم گرفت تا سگ را به چالش بکشد و توانست به راحتی صید سگ وحشی را بگیرد.

یوزپلنگ که با بدست آوردن شکار سگ وحشی حسابی احساس غرور می‌کرد، وقتی قصد داشت تا غذایش لذت ببرد ناگهان با  صدای قدم‌های سنگین سلطان جنگل، جشنش به پایان رسید. تقریباً می‌توانستید ناامیدی یوزپلنگ را احساس کنید.

این یک شیر بزرگ است و همه انتظار داشتند که یوزپلنگ در نگاه اول فرار کند. اما اینطور نشد! شاید یوزپلنگ بعد از رویارویی با سگ وحشی اعتماد به نفسش بالا رفته بود، یا شاید واقعاً گرسنه بود، اما ترجیح داد بماند! ماندن به قیمت از دست ددن جانش!

شیر اصلاً از خیره شدن یوزپلنگ نترسید. به یوزپلنگ نزدیک و نزدیک‌تر شد. یوزپلنگ به طرز باورنکردنی هنوزروی زمین نشسته بود، اما می‌دانست که فرصت کمی باقی مانده است. از طرفی ایمپالا خیلی سنگین‌تر از آن بود که یوزپلنگ بتواند آن را حمل کند، بنابراین شروع به ناله کرد!

خیلی ترسناک نبود، بیشتر یک پیام ناامید کننده بود. با نزدیکتر شدن شیر، صدای یوزپلنگ بلندتر شد. اما درست زمانی که شیر شروع به یورتمه کردن کرد، یوزپلنگ برای حفظ جانش به داخل بوته‌ها دوید. چنین پایانی مورد انتظار همه بود، اما تلاش یوزپلنگ هم واقعاً برجسته بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیلم دیدنی ، حیات وحش
نظرات شما
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان